NIEUWSBRIEF

Nieuwsbrief 16

19 mei 2021

Het is alweer even geleden dat ik van me liet horen. Tijd voor een update dus 😊. Er is weer genoeg gebeurd in ieder geval! Ook ik vond het af en toe best spannend, ondernemen i.c.m. corona, maar gelukkig draait Ja-ZOO volop en ontstaan er ook weer mooie, nieuwe uitdagingen.

Virtueel
Eind vorig jaar/begin dit jaar ging ik voor het eerst virtueel aan de slag met timemanagement. Samen met Top Secretaries (Adecco) hebben Sicco de Ree, Laura de la Mar en ik een aantal medewerkers van de gemeente Den Haag meegenomen op avontuur. Ze hebben geleerd over communicatie, gastvrijheid en timemanagement. Het zijn actieve sessies geworden, met tevreden deelnemers!

Arts-assistenten en trainees
Ook kwam ik in contact met het een paar arts-assistenten van een ziekenhuis in Utrecht. De zorg dus. Een andere wereld dan ik gewend ben maar waar zeker een duidelijke behoefte ligt als het gaat om timemanagement (zeker nu…). Ik heb een leuke, vrijblijvende intro voor ze verzorgd, waarin we elkaar konden ontdekken, en het eerste 1-op-1 traject is al gestart. Goed om te zien dat mijn aanpak ook werkt in deze wereld. En gaaf ook dat ik binnenkort een grotere groep arts-assistenten van dit ziekenhuis meer mag vertellen en mogelijk ook in deze wereld meer mensen kan gaan helpen als het gaat om het verlagen van de werkdruk en het verhogen van het werkplezier.

Verder heb ik een mooi gesprek over hetzelfde onderwerp gehad met oud-collega en goede vriendin Leonie van Eeten. Zij is 1 van de oprichters van Komensky en van Noah Road. Komensky is gespecialiseerd in het ontwikkelen van leerplatformen voor grote bedrijven en Noah Road houdt zich bezig met online en offline trainingen, inhouse opleidingen en traineeships gericht op het ontwikkelen van future skills. Vaardigheden op het snijvlak van mens en technologie waar veel vraag naar is, of komt. Noah Road traint mensen niet alleen op hard skills maar juist ook op soft skills. Omdat ze erin geloven dat de toekomst om andere vaardigheden vraagt. Ze zijn zich ook bewust van hoe belangrijk timemanagement/zelforganisatie is, zodat er slim en gezond gewerkt kan worden, en wat dat betreft mag ik hen gaan helpen om hun trainees daar nog wat meer over te leren. Ik kijk er naar uit!

Het mooie is dat arts-assistenten en trainees 2 belangrijke doelgroepen voor me zijn. Zij beginnen namelijk net met het werkende leven en juist dan stap ik graag in als het gaat om timemanagement. Dan kan ik ze meteen leren hoe ze het werk slim kunnen organiseren zodat ze daar de rest van hun werkende leven profijt van kunnen hebben.

Ja-ZOO goes online
Aangezien de behoefte aan slim en gezond werken groot is en timemanagement veel voor mensen kan betekenen heb ik besloten om nog een stapje verder te gaan, om nog meer mensen te kunnen bereiken en helpen. Daarom ben ik momenteel bezig met het maken van een online variant met de mogelijkheid om “hulplijnen” in te schakelen. Ik vind het erg leuk om hieraan te werken en alles samen te laten komen. Ik bouw de online training m.b.v. het volgen van een online training (van Simone Plukkel, onderwijskundige en oprichtster van Pluk) die mij leert hoe ik dat het beste kan aanpakken (volg je het nog 😉?).

Van VA naar professional organizing
Naast timemanagement ben ik me ook weer meer gaan richten op professional organizing. Wat dat betreft is er begin mei een mooi, nieuw avontuur begonnen, bij een interessante overheidsinstantie, waar ik via Conclusion Implementation word ingehuurd. Ik ben daar de komende tijd actief als interim coördinator van het directiesecretariaat.

Waar deuren open gaan zullen er soms ook deuren moeten sluiten. Zo heb ik, na 5 jaar, besloten om te gaan stoppen met professional support werk (als VA) dat ik deed voor Propontis B.V.. Gelukkig kan ik mijn werk met een gerust hart overdragen aan een andere VA.

Tijdsurfen met…
Wellicht heb je al voorbij zien komen dat ik zo nu en dan “tijdsurf”. Ik ga dan in gesprek met mensen over het onderwerp “tijd”. Zo heb ik in april met mijn oud-collega Kirsten Brandt een heel leuk gesprek gehad. Kirsten is oprichter/mede-eigenaar en CEO bij RMMBR. Het interview lees je hier. Veel leesplezier!

Mijn eerste “echte” blog
Ook mocht ik deze maand “gastblogger” zijn voor Jellow, voor wat betreft het onderwerp (hoe kan het ook anders 😉) timemanagement. Jellow biedt een innovatief platform waardoor opdrachtgevers en freelancers op een slimme manier gematcht kunnen worden. De blog gaat over het omgaan met de mailbox. Je leest hem hier.

Tot slot…
Mocht je het leuk vinden: sinds kort ben ik ook te volgen via Instagram!

Tot gauw weer!