Nieuwsbrief 13 Ja-ZOO, Jouw Zaken Op Orde

Ja-ZOO, Jouw Zaken Op Orde

Beste Relatie,

Ja-ZOO is jarig!
Ja-ZOO bestaat precies vandaag alweer 7 jaar en dat voelt goed :)! Ik heb geen moment spijt gehad van de beslissing om mijn eigen onderneming te starten, integendeel. Ik heb al zoveel dingen mogen meemaken; mooie opdrachten, spannende uitdagingen & interessante ontmoetingen. Deze manier van werken zet me in mijn kracht en ik hoop nog lang op deze manier actief te blijven en nog veel mensen te mogen ondersteunen, coachen & trainen.

Mooi nieuws & fijne “collega-VA’s”!
Wel ga ik er dit jaar nog even tussenuit, van 1 april t/m 16 augustus. We verwachten namelijk een broertje voor Olaf. Als het goed is “arriveert” hij in mei. Gelukkig heb ik 2 hele fijne “collega-VA’s” gevonden die ervoor zullen gaan zorgen dat de 3 klanten waarvoor ik momenteel als VA actief ben zo min mogelijk zullen merken van mijn tijdelijke afwezigheid.

Dank je wel Nathalie Brunt van Office Support etc. dat je Mark (Upward Online) & Lennert (Spirit Group) weer even onder je hoede gaat nemen.

Esther Beels van Office Queens, heel fijn dat jij ervoor gaat zorgen dat Franklin van Propontis ontzorgd blijft.

Timemanagement
Voor wat betreft timemanagement was ik inmiddels wel benieuwd naar het langetermijneffect van de trainingen/coachingssessies die ik de afgelopen jaren verzorgd heb. Daarom heb ik onlangs een onderzoek uitgevoerd onder de oud-deelnemers (van o.a. Leasemaatschappij Arval (BNP Paribas Group), ABS Autoherstel, Gemeente Almere, Endemol Shine Group, Noorderstaete Rentmeesters, ProLyte & Adecco). Graag deel ik via deze weg een paar interessante en mooie resultaten met jullie:

86% heeft zijn/haar manier van werken structureel aangepast n.a.v. de timemanagement-training van Ja-ZOO. Voorbeelden van dingen die zijn aangepast:

  • de 2-minuten-regel wordt toegepast (alles wat je binnen 2 minuten kan doen, gelijk doen/afhandelen/opruimen)
  • werk wordt gepland aan de hand van een prettig ingerichte takenlijst en/of soms ook m.b.v. goed gebruik van categorieën (zorgt voor grip en biedt ruimte om de juiste prioriteiten te stellen/weer te geven; men blijft bij en kan vooruitkijken i.p.v. achter feiten aan te (blijven) lopen)
  • de manier van werken (“je systeem”) wordt onderhouden (erg belangrijk, wordt vaak vergeten)

Bijna 100% ervaart, n.a.v. de toegepaste veranderingen, meer rust doordat er meer “controle/overzicht” is ontstaan m.b.t. de werkzaamheden. Als er echter daadwerkelijk (te) veel werkdruk is, of als men te optimistisch blijft m.b.t. het inschatten van hoeveel tijd zaken kosten, dan kan het in sommige (drukke) periodes nog wel eens lastig zijn om het systeem op orde te houden. Grenzen aangeven en realistisch plannen blijven belangrijke factoren m.b.t. timemanagement.

Zo goed als 100% is tevreden met hoe het nu gaat. Mogelijk kunnen opfrissessies helpen om scherp te blijven of kan een verdiepende sessie “beter leren werken onder druk” een vervolg zijn.

Het langetermijneffect van de timemanagement-training van Ja-ZOO is beoordeeld met gemiddeld een 8!

Als afsluiting nog een paar quotes waar ik dankbaar voor ben en blij van word:

“Mijn inbox is nog nooit zo overzichtelijk geworden en gebleven na de training van Ja-ZOO!”
“Je bent rustig en hebt geduld, laagdrempelig om vragen te stellen.”
“Keep up the good work!”

Vanaf september pak ik het coachen en trainen op het gebied van timemanagement weer actief op en zal ik er uiteraard voor zorgen dat de feedback die ik gekregen heb daar mooi in verwerkt wordt.

Mocht je meer willen weten en/of mocht een timemanagement-traject* ook interessant kunnen zijn voor jou en/of jouw bedrijf/werkgever dan hoor ik het graag.

*Een traject bestaat uit een workshop (1 dagdeel) met maximaal 10 personen, gevolgd door 2 individuele sessies per persoon (coaching on the job). Individuele trajecten bestaan uit 3 individuele sessies per persoon (coaching on the job).

Tot slot…
…vind ik het leuk om te vermelden dat ik heel blij ben met de fiscaal adviseur waaraan ik sinds 2 jaar mijn aangifte IB uitbesteed en mijn fiscale ondernemersvragen kan stellen. Het was even zoeken naar de juiste partij waarbij ik echt het gevoel had ontzorgd te worden maar ik heb haar gevonden :)! Mocht je nieuwsgierig geworden zijn, het gaat om Yvonne van Hemert van AC-Finance in Vlijmen, Noord-Brabant (back to my roots dus ;)). Yvonne werkt samen met ACF Maasrand B.V. uit Venray. Alles gaat prima per mail en telefoon dus de locatie maakt eigenlijk niet uit.

Leuk is ook dat ik onlangs mijn klant Upward Online ook heel blij heb kunnen maken met Yvonne. En, ze heeft nog wat ruimte voor nieuwe klanten dus mocht je op zoek zijn: ik kan Yvonne van harte aanbevelen!

Graag tot de volgende nieuwsbrief (na mijn verlof ;))!

Met vriendelijke groet,
Loes