Referenties

Mark Spermon – Eigenaar @ Upward Online Marketing:
Loes heeft mij de afgelopen acht maanden heel erg geholpen als Virtual Assistant (VA). Loes is gestructureerd en erg proactief. Ze voert niet alleen uit, maar denkt ook mee over hoe werkzaamheden en processen efficiënter gedaan kunnen worden. De lijnen zijn kort met Loes, per mail en telefonisch. Kortom: het was heerlijk samenwerken! (We werken vanaf januari 2018 opnieuw samen).

Stella van Deursen – Hagenaar – Officemanager @ ABS Service Center Bodegraven:
Loes heeft mij 1 op 1 geholpen met timemanagement. Naast steun en een luisterend oor, heeft Loes veel rust en structuur (terug)gebracht in mijn werk en daarmee in mijn hoofd. Ik heb weer overzicht en kan weer prioriteiten stellen. Ik moet zeggen dat timemanagement erg verslavend werkt :). Loes, oprecht bedankt voor je hulp en steun.

Madelon Dousi – Senior Human Resources Manager @ Endemol Shine Group:
Loes is afgelopen zomer aan de slag geweest met 9 dames van onze juridische afdeling. Ze heeft ze meegenomen in haar timemanagement-traject (een workshop en 2/3 individuele sessies p.p.). Er was behoefte aan meer structuur en hoe richt ik mijn werk efficiënter in. Dankzij de sessies van Loes zijn de dames echt aan de slag gegaan met het optimaliseren van hun manier van werken en ze zijn allen blij met het positieve effect ervan.

Karin Scheepstra & Marleen Boersma – Officemanagers @ Focus Nederland:
Loes is bij ons als (freelance) officemanager werkzaam geweest. Je vond het leuk om weer even terug te gaan naar het operationele. Nou dat hebben wij geweten! Je hebt o.a. onze verhuizing fantastisch geregeld en voor 1 van onze grotere opdrachtgevers (Hogeschool Utrecht) een goede basis neergelegd en die zodanig uitgebouwd dat beide partijen er verder mee kunnen. Je hebt veel kennis in huis en die wil je graag delen. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. Al met al ingrediënten waarmee je ons office verder hebt geholpen en naar een volgend level hebt gebracht. Dank voor je kennis, tips, samenwerking en je humor. Je bent een prachtmens en wij gaan je ontzettend missen!

Henk Walthaus – HR Development @ Hogeschool Utrecht:
We vinden het echt ontzettend jammer dat je Focus gaat verlaten. Je hebt veel goed werk gedaan voor het Regieoffice van-Werk-naar-Werk. Daarnaast ben je een zeer prettig persoon om mee samen te werken. We gaan jou dus ook missen Loes!

Jolanda Rijshouwer – Eigenaresse @ 4-Assistance:
Via het netwerk van Office Heroes ben ik met Loes in contact gekomen. In 2015 had ik een hoge piek aan managementondersteunende werkzaamheden en was ik op zoek naar iemand die tijdelijk kon inspringen, direct begrijpt waar de materie over gaat en in een duo-constructie VA-werkzaamheden uit kon voeren. Loes is een zeer behulpzame professional die aan een half woord genoeg heeft. Zij geeft vertrouwen en is accuraat in haar werk. Loes, nog ontzettend bedankt voor je inzet!

Simone Mekel-Linssen – Manager Top Secretaries Midden-Nederland @ Adecco Top Secretaries:
Loes en ik werken al geruime tijd samen, een bijzondere en fijne samenwerking. Waarom? Omdat Loes een professionele trainer voor onze klanten is, onze samenwerking op basis van vertrouwen is en omdat zij gewoon een tof mens is.

Krista van der Laan – Senior Consultant @ Adecco Top Secretaries Midden-Nederland:
Ik wil je bedanken voor alle praktische tips die je mij hebt gegeven. Ik heb hierdoor meer rust en structuur in mijn werk gekregen. Jouw persoonlijke aanpak heb ik als zeer prettig ervaren.

Esther Esser – Klachtencoördinator Stadsbeheer Almere @ Gemeente Almere:
Door mijn leidinggevende ben ik getipt om Ja-ZOO in te schakelen in een hectische werkperiode. Waar ik eerst bang was dat ik nog meer tijd zou verliezen bleek achteraf dat mijn overzicht dankzij de goede tips, tricks en andere aanpassingen die mij door Loes aangereikt zijn, toenam! Loes werkt samen met de klant – zij kijkt en luistert naar de werkwijze en bedenkt dan samen oplossingen die het werk weer ‘behapbaar’ maken! Bovendien gaat dit gepaard met veel kennis en humor!

Sietske Post – Directiesecretaresse @ Noorderstaete Rentmeesters:
Namens alle collega’s wilde ik jullie nog even hartelijk bedanken voor de leuke, frisse cursus. Ik heb inmiddels van diverse kanten vernomen dat men het als heel positief heeft ervaren en collega’s zijn ook echt bezig iets te veranderen. De manier waarop Hans en jij invulling hebben gegeven aan de middag is bijzonder prettig ontvangen. Compliment aan jullie dus!

(Betrof timemanagement-workshop aan grotere groep (15 personen), in samenwerking met Hans Maas van 5xWaarom).

Remco Koopman – Accountmanager @ Leasemaatschappij Arval (BNP Paribas group):
Bedankt voor de waardevolle tips! Het is nog even wennen om met taken te werken in plaats van met de mailbox maar groot voordeel is dat ik nu in de ‘toekomst’ werk in plaats van in het ‘verleden’. Nogmaals bedankt voor de timemanagement-training on the job, dit maakt het werken weer een extra stuk leuker en gemakkelijker.

Esther Swen – Eigenaresse @ Pilates Studio Utrecht:
Een bedrijf opstarten is een hele uitdaging. De echte moeilijkheid begon pas toen de hoeveelheid klanten in omvang verdrievoudigde. Zoveel extra lessen en bijna geen tijd meer om de administratie te doen. Dankzij Loes heb ik een beter overzicht gekregen in wat wel belangrijk is en wat niet binnen de administratie. Hoe bepaal je of je direct actie moet ondernemen of iets toch mag blijven liggen. Hierdoor creëer je rust en overzicht en daarmee voor mij net dat beetje extra vrije tijd dat je als ondernemer eigenlijk niet hebt. Als startende ondernemer heb ik Loes en al haar enthousiaste input als heel waardevol ervaren.

Richard Nauta – Directeur @ Vialis Belgium:
Gedurende een periode van 6 maanden heeft Loes een zichtbare bijdrage geleverd aan het herstructureringsproces binnen de onderneming. Dat heeft ze gedaan door een combinatie van haar openheid, pragmatisme, betrokkenheid en hands on mentaliteit. Dat geldt zowel op organisatorisch als persoonlijk vlak. Mocht daar in de toekomst aanleiding toe zijn, dan zal ik samenwerken met Loes absoluut opnieuw overwegen.

Rik Thijssen – Manager Business Development @ Vitens:
Een snelgroeiende afdeling Business Development binnen Vitens kan op de langere termijn profijt halen uit een goede organisatie van haar projectmanagement. Dit is nu exact wat Loes in een korte termijn heeft weten te realiseren. Heldere structuur in de IT-systemen, concrete en handzame protocollen en werkwijzen. Tijdens de implementatie weet Loes met tact en enthousiasme de medewerkers mee te nemen in de nieuwe werkwijzen met als eindresultaat een geoliede machine.

Folkert Jan Jager – CFO @ Vitens Evides International:
Vitens Evides International (VEI) heeft de afgelopen 3 jaren een grote groei doorgemaakt; van 6 projecten naar 45. De overgang van een klein pioniersbedrijfje naar een meer volwassen bedrijf heeft ook gevolgen voor de backoffice. Het was nodig om de gehele documentatiestroom rond onze projecten aan te pakken en opnieuw in te delen volgens een standaardproces. Loes heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan deze structuur en de procedure. Inmiddels zijn alle projecten overgezet naar de nieuwe archiefomgeving en hebben alle gebruikers uitgebreide uitleg en training ontvangen. Het begint nu al steeds meer te leven in het bedrijf en dat alle documentatie makkelijker terug te vinden is werd al erg snel duidelijk. Tevens wordt op deze manier het voldoen aan de ‘compliance’ en bewaarplicht makkelijker en automatisch goed gedaan. We zijn hier heel tevreden over en zijn hard bezig om 100% volgens de nieuwe structuur en procedures te werken. Het aanpassen van ieders gedrag is altijd een uitdaging, maar die is nu, met de directe begeleiding van Loes, al grotendeels voltooid en in een relatief korte periode van 6 maanden.

Asha Vasconcellos-Badal – Eigenaresse @ Zijn wie je bent:
De Vliegende Start heeft mij veel rust en duidelijkheid in het dagelijks ondernemen opgeleverd. Loes legt duidelijk en kalm uit. Ze heeft veel handige tips en programma’s waar ze ook veel vanaf weet en ze bouwt het goed op: o.a. over hoe je een handige administratieve dagindeling kunt maken, facturen kunt sturen en relaties kunt beheren. Ook mijn agenda ziet er zeer overzichtelijk uit. Ik ben Loes heel dankbaar voor haar aanwijzingen.

Arjan Toet – Eigenaar @ Parcours Learning:
Loes is een 100% Professional Organizer! Onze administratie op rolletjes. Structuur in het werken. En meer tijd overhouden voor onze passie… mooie, inspirerende en rake leerprogramma’s creëren. Ik kijk enorm uit naar een verdere samenwerking nu we verder aan het groeien en bloeien zijn…

Martijn Han – Eigenaar @ Mindful GMAT Foundation en Electric Expertise Foundation:
“Loes levert een fantastische bijdrage aan de Mindful GMAT Foundation, zowel voor wat betreft het dagelijkse reilen en zeilen en de ontwikkeling en finetuning van de werkprocessen, als voor het meedenken op strategisch niveau. Loes heeft de gave het grote geheel voor ogen te hebben en tegelijkertijd belangrijke details aan te pakken die het werken efficiënter maken. Bovendien is Loes erg secuur en heeft ze steeds de klant voor ogen bij wat ze doet. Het is erg prettig om met Loes te werken als persoon (en dat vinden alle collega’s bij de Mindful GMAT Foundation ook!); ze is open en sociaal en maakt net die extra stap die het verschil maakt. Ik beveel je Loes van harte aan als Professional Organizer!”

Dorine Slot – Eigenaresse @ Anthonia’s web
“Ik ben hard op weg naar een ordelijke onderneming. Heel veel dank voor je hulp daarbij. Ik kijk uit naar onze volgende sessie.”

Margo Bruins – Met op Z:
“Ik heb Loes ervaren als een mooi mens die echt is ingesprongen op mijn persoonlijke vraag om beter georganiseerd te raken. Voor onze eerste afspraak had ze zich al verdiept en kreeg ik direct meer inzicht in het belang van bepaalde zaken.

Loes heeft gedurende het hele traject ook een luisterend oor gehad voor mijn gezichtspunt om bepaalde zaken toch anders te willen regelen dan “normaal”. Het is tot nu toe een hele praktische en heldere samenwerking. Ik ervaar Loes als een warme jonge vrouw met veel know how en een mooie visie op de wereld.

p.s. Ik heb het een stuk rustiger met alle randverschijnselen en ben succesvoller met mijn eigenlijke werk! Precies wat ik wilde.”

Geert Siereveld – Eigenaar @ RSwonen:
“Als startende ondernemer heb ik van Loes precies de juiste handvatten gekregen om mijn bedrijf de perfecte start te geven. Op een toegankelijke manier geeft Loes praktische tips en brengt structuur aan in je administratie. Echt een tip voor elke startende ondernemer!”

Esther Bisschop – Bureau Directeur @ TinQwise B.V.:
“Loes heeft een aantal jaren bij ons gewerkt als officemanager. Ze heeft in die rol de administratie van het bedrijf gestructureerd en naar een hoger plan getild. De stap naar eigen ondernemerschap vind ik stoer. Met de ervaring die Loes in huis heeft, denk ik dat dit heel goed bij haar past. Als Professional Organizer kan zij al haar sterke kanten inzetten om anderen op weg te helpen naar een beter gestructureerde en georganiseerde aanpak.”